SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki fehva. Ancak bu iki fehva konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online aldatmaışbilgiş firmaları ve internetten satış fail e-ticaret siteleri yürekin kritik olan bu iki fehva, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her iki fehva da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı evet, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazgımızda mevsim mevsim birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını beş on daha aççalım ve bu arada inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması yürekin meydana getirilen çaldatmaışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam çalımı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk enseışı mesleklemlerinin hepsine denir. En popüler ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik kıymetini pozitifrmaya yönelik bir çaldatmaışma olan SEM, müşteri kitlesini imar etmek açısından da enikonu önemlidir. Hatta SEM çaldatmaışmaları ile trafiğinizi yargılama ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çaldatmaışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çaldatmaışmalardır. SEM belli başlı bir bütçe yürekin verilen reklamları kapsarken SEO çaldatmaışmaları belli başlı anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde kılmak yürekin meydana getirilen çaldatmaışmalardır. Gelin, bu zıtlaştırmayı beş on daha aççalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çaldatmaışmaları arasındaki nüans; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret zıtlığında, SEO’nun ise yürekerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde strüktürlabilmesidir. Yani SEO yürekin en ilkin içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi yürekin yeni bir ödeme strüktürlmaz.
Bunun haricinde bir önemli nüans da hızdır. SEM çaldatmaışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaltarak müddet içinde pozitifrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çaldatmaışmaları ise uzun soluklu çaldatmaışmalardır. SEO çaldatmaışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri kadem kadem yapmalkaloriız.
Bu iki dijital pazarlama fehvaı arasındaki bir vesair önemli nüans da doğallıktır. SEM çaldatmaışmaları ücretli reklam çaldatmaışmaları başüstüneğu yürekin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çaldatmaışmalarında bu hava değişikdır. SEO çaldatmaışmaları daha katıksız uygulamaları kapsar ve sitenize daha uzvi bir yoğunluk akışı sağlamlar.
Bu iki fehva, yürekerik bakımından da çeşitleme gösterir. SEO çaldatmaışmalarındaki yürekerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çaldatmaışmalarında ise erek daha ticari başüstüneğu yürekin yürekerikler SEO çaldatmaışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Ancak bu eyitmek bileğildir ki SEM yürekerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki fehva arasındaki yürekerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Hatta belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden daha sağlıklı evet da daha üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine bakarak ikisinden bile faydalanılabilir.
Yazımızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Tüketici Davranışları: Sayısal Inkılapün Yükselişi yazgımıza geçebilirsiniz.