Logo nedir? Söz valörı olarak temel huzurlığı dilimizde amblem olan, bir işlemin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, valörını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak işlemletmenin yahut organizasyonun düver olarak yaptığı işlemi sembolize edebileceği üzere, markanın kendi valörı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çalışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı kucakerik ve anlamlara iye mümkün.
Sorusu sorulduğunda sözcük valörının haricinde, birçok logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı yapacak olan koca yahut kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı enikonu önemlidir. Vesair taraftan logo tasarım çalışmasını yapacak koca yahut kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çalışmanızı nasıl bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çalışma sizin, işlemletmenizin ve bundan sonraki çalışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çalışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğişlemtirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik kucakin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çalışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş düzlükı ile faaliyette mevcut şirketler kucakin henüz çok tercih edilebilir. Vahit bir sektörde canlılık gösteren işlemletmelerin ekseri logoları kolü temaşa değer. Ama takkadak bir araba kol ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda öğretmek imkansızdır.
Logo ne işleme yarar?
İşletmeler kucakin logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası sıfır bir işletme eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz devran aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile baş başa gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ya aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. çarkıt halini düşünmeye çalışın. Markaların logoları olmadan bihakkın bellik olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple işlemletmenize kurumsal bir düşünce hazırlayarak yolunuza bek adımlarla devam edebilmek hesabına “logo tasarım” çalışması ile saksılayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon üzere bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) rapor değer. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca ara sıra kişilerin bir zahirte tanılamanmasını sağlayıcı işlemaretlerdir. Tipik bir logo firmaların üstelik edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Düz, kolaylık anlaşılır, hatırlanması kolaylık, kabil olduğunca azca sayıda renkten oluşdünyalıkıdır. Her çyeksan baskı ve kesim tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok değersiz ölçülerde ayrıntılar kaybolmamalı, çok koca ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Diğer şirket evet da ürünlere ait logolar ile karışıklığa münasebet vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya koca dokunca verir.
Logo tasarımcıyı bileğil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e bakarak logoyu üreten tasarımcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapılışun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin yürekğine yönlü olmalıdır. Başkaca kurumun kendisini nasıl tanılamamladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin taçıdizi lüzum rengi lüzum şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü devran dahi rahatılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ait ürün evet da şirket kucakin logo tasarlanacağı devran o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı marifet sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı devran simgenin taşıyacağı valör hizmetında bu marifet çok önemlidir.